fbpx

Wymiary grafik na media społecznościowe [Aktualizacja maj 2020]

Wymiary grafik na media społecznościowe to często zmieniający się element i sporo osób o nie pyta. Wiemy jak ważna jest odpowiednia i atrakcyjna grafika, to właśnie ona przyciąga najwięcej osób. Niedostosowany rozmiar grafiki, może skutkować rozpikselowaniem lub wykadrowaniem przez dany portal i usunięcia ważnego dla nas elementu ze zdjęcia. W tym artykule postanowiliśmy dokładnie przedstawić wymiary grafik na Facebooka i inne popularne media społecznościowe.

Facebook – wymiary grafik

Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle to najważniejsze elementy profilu. To one są wizytówką profilu, prezentują go, wyświetlają się przy dodawaniu komentarzy, w reklamie oraz w wyszukiwarce i przykuwają uwagę. Oprócz tego na Facebooku stosujemy grafiki w postach i w reklamach, warto więc aby były one przemyślane i dostosowane do preferencji Facebooka.

Profilowe: minimalny rozmiar to 320 x 320 px
Zdjęcie w tle (cover photo): 820 x 312 px, maksymalny rozmiar 100 KB
Zdjęcie w tle wydarzenia: 1920 x 1080 px
Grafika na fanpage: 1200 x 900 px
Post pionowy: 640 x 960 px
Długa grafika z niespodzianką: 400 x 960 px
Zdjęcie w tle grupy: 820 x 462 px

Facebook Ads – wymiary grafik

Reklama karuzelowa: 1080 x 1080 px
Grafika pod linki (oferta, przejście do witryny itp.): 1200 x 628 px
Polubienia strony: 1200 x 444 px

Tworząc grafikę z tekstem na Facebooka, pamiętaj aby tekst zajmował tylko 10-20% i był wyraźny.

Instagram – wymiary grafik

Grafika jest głównym elementem Instagrama. Aby konto przyniosło efekty i dobrze się prezentowało, konieczne jest stosowanie się do wymogów dotyczących rozmiarów zdjęć.

Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px
Publikowane zdjęcia: 1080 x 1080 px
Instagram stories: 1080 x 1920 px
Zdjęcie poziome: 1080 x 608 px
Zdjęcie pionowe: 1080 x 1350 px

Twitter – wymiary grafik

Zdjęcie na Twitterze nie są aż tak popularne jak główna domena tego portalu czyli krótkie wiadomości tekstowe, jednak mają spore znaczenie. Dobrze dobrane zdjęcie profilowe i nagłówka ma wpływ na to jak inni Cie postrzegają, a zdjęcia dodawane na profil wzmocnią Twój przekaz i przyciągną szybko uwagę innych użytkowników.

Profilowe: 400 x 400 px
Zdjęcie nagłówka: 1500 x 500 px
Zdjęcie w tweecie: minimalny rozmiar to 440 x 220 px, maksymalny 1024 x 512 px

YouTube

Prowadząc kanał na YouTubie należy dbać o spójność graficzną i wartościowy content. Należy mieć także na uwadze responsywność, czyli dostosowanie serwisu YouTube do różnych urządzeń (komputery, tablety, telewizory itd).

Zdjęcie w tle kanału: 2560 x 1440 px, dla poszczególnych urządzeń: tablet: 1855 x 423, urządzenia mobilne: 1546 x 423, komputery: 2560 x 423, telewizory: 2560 x 1440
Avatar: 800 x 800 px
Zdjęcie do wideo: 1280 x 760 px

Pinterest – wymiary grafik

Pozwala na udostępnianie wielu zdjęć w różnych kolekcjach. Ważne jest również zdjęcie profilowe, które wyświetla się zawsze przy profilu na stronie głównej i innych stronach.

Zdjęcie profilowe: 165 x 165 px, maksymalnie 10 MB
Zdjęcie na tablicy: 222 x 150 px
Pinezki: 238 px szerokości

LinkedIn – wymiary grafik

Linkedin służy głównie do dzielenia się doświadczeniem i życiem zawodowym. Jest on także wizytówką danej osoby a także firmy. Dobrze dobrane zdjęcia przyciągną uwagę odpowiednich osób.

Profil osobisty:
Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px, maksymalnie 8MB
Zdjęcie w tle: 1536 x 768 px, maksymalnie 4 MB

Profil firmowy:
Zdjęcie profilowe: 300 x 300 px
Zdjęcie w tle: 1536 x 768 px

Udostępniana grafika: 1200 x 900 px
Grafika reklamowa do postu: 1200 x 627 px

Google +

Aby lokalizacja i strona firmowa w Google + prezentowała się odpowiednio, konieczne są odpowiednio dobrane, przemyślane i w odpowiednim rozmiarze grafiki.

Zdjęcie profilowe: 250 x 250 px, minimum 120 x 120 px
Zdjęcie w tle: 1080 x 608 px, minimalnie 480 x 270, maksymalnie 2120 x 1192 px
Publikowane zdjęcie: 497 x 373 px, kilka mniejszych grafik 150 x 150

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w artykule będą dla Ciebie przydatne. Prowadząc profile w social mediach znajomość wymiarów grafik jest obowiązkowa. Dobrze przygotowana grafika to podstawa działań w mediach społecznościowych. To właśnie grafika najbardziej przyciąga uwagę i oddziałuje na odbiorców więc warto o nią zadbać.