fbpx

Najlepsze świąteczne kampanie 2020

Okres świąteczny w pełni, Święta Bożego Narodzenia już za kilka dni, wszędzie widać już świąteczne ozdoby, reklamy, słychać świąteczne piosenki. Dlatego przedstawiamy świąteczne reklamy, które szczególnie nam się spodobały w tym roku i chwyciły za serce. Zapraszam na świąteczne kampanie 2020!

1. Amazon – The Show Must Go On

Zdecydowanie jedna z lepszy i wzruszających reklam, w dodatku nawiązująca do obecnych pandemicznych czasów. Amazon w swoim spocie zachęca nas do działania i nie poddawania się. Pokazuje, że należy dążyć do celu i spełniać marzenia, mimo przeciwności losu. 

Bohaterką kampanii jest młoda tancerka baletowa, który ćwiczy do ważnego pokazu. Niestety ze względu na pandemię przedstawienie się nie odbędzie. Mimo to, bohaterka się nie poddaje i z pomocą młodszej siostry oraz sąsiadów organizują przedstawienie.

Amazon w swoim spocie podkreśla jak ważne jest szukanie nowych rozwiązań i możliwości w obecnych czasach oraz jak ważne jest to żebyśmy się wzajemnie wspierali i sobie pomagali. 

2. Gucci

Nie jest to typowa świąteczna reklama, która wzrusza, ale ma to coś. Spot z klasą, dobrze dobrana muzyka oraz nie tylko świetnie skompletowane stylizacje ale i cały wystrój. Całość nawiązuje do lat 80 i wczesnych lat 90. 

Spot pokazuje nam świąteczną imprezę w biurze, radość, wspólną zabawę, wzajemne prezenty i dekorowanie biura. Miejmy nadzieję, że jeszcze wrócą jeszcze takie czasy i będziemy mogli razem ze znajomymi  pracy zorganizować imprezę bez maseczek i limitu osób. 😉

Nam ta reklama od razu skojarzyła się z serialem Things, chyba za sprawą tej muzyki i ubrań.

3. Disney – Czas być razem

Kolejny wyciskacz łez. Chyba sporo osób może się utożsamiać z bohaterami tej reklamy. Spot Disneya z przekazem ‘From our family to yours’ nawiązuje do dzieciństwa i tego jak przeżywamy Święta. 

Bohaterami jest babcia i jej wnuczka oraz ukochana zabawka babci – myszka Miki. Historia przedstawia tradycje, które je łączą na przestrzeni lat i przeżywanie Świąt. Czy dorośli nie czują magii Świąt i przeżywają je inaczej niż dzieci, czy również tak samo? 

Świąteczne kampanie 4. John Dog – Święta

Tym razem coś nieco innego i od polskiej marki. Święta z perspektywy psa. Marka w swojej kampanii przypomina o tym, że przyjaciel to często najlepszy przyjaciel człowieka.

Jest z nami w każdej sytuacji, zawsze możemy na niego liczyć, nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
Spot również nawiązuje po części do obecnej, pandemicznej sytuacji.

5. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich – Moc niewidzialności

Jak co roku i tym razem Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przygotowali wzruszającą kampanię. Kampania wspiera coroczną akcję ‘Podaruj Wigilię’ , która ma na celu zebranie funduszy na zorganizowanie spotkań wigilijnych dla samotnych seniorów.

Tegoroczny spot przedstawia świat z perspektywy podopiecznych stowarzyszenia. Przedstawia w prostej historii dziecięcą perspektywę niewidzialności kontrastującą z rzeczywistością samotnej, starszej kobiety.

Bycie ‘niewidzialnym’, nie dostrzeganie naszych potrzeb i problemów, bycie niedostrzeganym to niestety smutna codzienność wielu seniorów.

6. WWF – Elephant Trail

WWF również w tegorocznej kampanii świątecznej poniekąd nawiązał do nowej rzeczywistości.
Spot jest czarno biały, a główną bohaterką jest dziewczynka wracająca przez miasto, w którym pojawiają się zniszczenia. W spocie pojawia się też zdezorientowany słoń.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest dom i jak istotną rolę odgrywa w naszym życiu. Przekonaliśmy się o tym szczególnie teraz w dobie pandemii. Niestety nie wszyscy mogą mieć własny, bezpieczny dom jak np. zwierzęta, które są zabierane ze swojego naturalnego środowiska.

7. McDonald’s – Inner Child

W tym roku świąteczna kampania McDonald wyciśnie z nas parę łez wzruszenia i wywoła uśmiech. Bohaterem jest nastoletni chłopiec oraz jego mama. Bohater przechodzi okres buntu, jego mam robi co może by zachęcić chłopaka do wspólnego przeżywania świąt i spędzenia czasem. Chłopak cały czas walczy ze swoim wewnętrznym dzieckiem, aż nadchodzi moment kiedy się przełamuje i na nowo odkrywa małe dziecko i obchodzi Święta jak dawniej.

Dodatkowo spot uatrakcyjnia utwór ‘Forever Young’ w wykonaniu Becky Hill.

Świąteczne kampanie 8. Clovin – My też chcemy, żeby wszyscy byli zdrowi

Krótko, prosto i esencjonalnie. Krótki spot zwracający uwagę na to co najważniejsze w życiu – zdrowie. Szczególnie w dzisiejszych czasach jest tak ważne i docenianie.
Marka w swojej kampanii dodaje otuchy i nadzieji na lepsze czasy i powrót do normalności. 

9. OSM Piątnica – Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd

OSM Piątnica jak w każdej swojej kampanii, tak i w świątecznej podkreśla polskie tradycje i rodzinny klimat. Kojarzą się z rodzinnym ciepłem i domem.

Ciepła, chwytająca za serce kampania, w której główną bohaterką jest oczywiście dobrze już znana babcia Eugenia. Spot przedstawia trwają świąteczne przygotowania, a babcia do przygotowania tradycyjnej potrawy używa niezastąpionych produktów marki Piątnica. Podczas przygotowań szczerze życzy swoim bliskim tego co dla nich najważniejsze. 

Świąteczne kampanie 10. John Lewis & Nimbus Bed 

Spot dość długi ale warty obejrzenia do końca. To jedna z tych kampanii, która wzrusza i daje do myślenia.

Kampania zwraca uwagę na poważny problem samotności osób starszych, nie tylko w Święta.
Bohaterem jest starszy, samotny mężczyzna i jego nowy towarzysz życia… jaki? Sprawdźcie sami. 

11. John Lewis & Waitrose – Give a Little Love

Świąteczne kampanie John Lewis to już podobno tradycja. Tegoroczna produkcja tej marki popularyzuje życzliwość i przekazywanie miłości.
W spocie pojawia się kilka aktów dobroci, które są ze sobą powiązane. Każdy dobry uczynek niesie za sobą kolejne dobre uczynki, uszczęśliwiając innych i wywołując uśmiech.
Marka zachęca tym spotem aby w te Święta (i nie tylko w Święta) być życzliwym dla innych oraz dzielić się miłością i dobrocią. 

Świąteczne kampanie 12. Kohl’s – Give with all your heart

Kolejny świetny spot nawiązujący do pandemii i chwytający za serce. W tym spocie nie ma produktów marki. Jest za to mała dziewczynka, która zaprzyjaźnia się z sąsiadką w dość nietypowy sposób. Komunikują się przez okno. Posyłają sobie krótkie wiadomości spisane na kartkach zawierające pytania i odpowiedzi. Kolejny spot nie tylko nawiązujący do pandemii, ale także do samotności i kwarantannie. 

13. Planty

Świetny spot promujący papier Planty, przedstawiający Święta w mniej radosny sposób. W tle leci świetnie dobrana do tej reklamy piosenka ‚Love Hurts’, która tutaj nabiera nieco nowego znaczenia.

Reklama bawi, ale przedstawia właściwie samo życie. Sytuacje z tego spotu, chyba każdemu zdarzyły się przynajmniej raz i na pewno w Święta podczas nadmiaru obowiązków i przygotowań. Kto choć raz nie miał dość i nie chciał spędzić Świąt bez bliskich i bez przygotowań? 😉 

14. Makro – Daj swojej kuchni odpocząć

Sieć hurtowni Makro Polska przygotowała kampanie, które również nawiązuje do aktualnej sytuacji na Świecie i również ukazująca przygotowania do Świąt w nieco innym świetle.

Spot przedstawia nową rzeczywistość i jej trudności. Bohaterami jest rodzina, która musi się zmierzyć z nową rzeczywistością, pracą i nauką zdalną i codziennym gotowaniu.

Kampania ‚Daj swojej kuchni odpocząć’ ma na celu zachęcenie ludzi, aby w Święta nie gotowali tylko zamawiali świąteczne dania w lokalnych restauracjach, które ze względu na obostrzenia nie mają się zbyt dobrze.

Świąteczne kampanie 15. Coca Cola – This Christmas, give something only you can give

Na koniec klasyk – świąteczna reklama Coca Coli. 

Tegoroczna kampania wyróżnia się historią, która nie tylko wzrusza ale niesie za sobą pozytywne przesłanie.
Dwuminutowy film przedstawia historię ojca, który wyrusza do pracy na przybrzeżnej farmie wiatrowej, a przed wyruszeniem dostaje od córeczki list który ma przekazać Świętemu Mikołajowi. Bohater zapomina go wysłać, więc wyrusza sam w daleką podróż i osobiście wręcza list Mikołajowi, mimo przeciwności.

Kampania Coca Coli ma ważne przesłanie – aby w te Święta dać coś, co tylko ty możesz dać.

Warto też wspomnieć, że za reżyserię tego spotu odpowiedzialny jest laureat Oscara Taika Waititi.

Co roku marki się prześcigają w ciekawych i kreatywnych kampaniach Świątecznych. Wiele tegorocznych marek nawiązało w swoich spotach do obecnej, pandemicznej sytuacji.
Jednak świąteczne kampanie zawsze wywołują wiele emocji, wzruszają i skłaniają do refleksji. Kampanie zwracają też uwagę na to co tak naprawdę się liczy w życiu – zdrowie, bliskość, rodzina, wparcie i miłość.

Która świąteczna reklama Wam najbardziej się spodobała i chwyciła za serce?