fbpx

Dlaczego warto mieć stronę internetową, nawet jeśli ma się małą firmę?

Wydawałoby się, że współcześnie każda firma posiada swoją stronę internetową i jest to oczywiste. Niestety, wciąż wiele osób uważa, że jej nie potrzebuje i nie jest przekonana aby to zmieniać.

Prowadzisz z powodzeniem firmę i masz sporo klientów, a może prowadzisz małą firmę w dodatku stacjonarnie i zastanawiasz się czy warto mieć stronę internetową? Nadal często spotykam się z opinią, że posiadanie strony nie jest rzeczą niezbędną dla firmy, szczególnie dla małej.

W tym artykule postaram się przedstawić Ci kilka argumentów i przykładów, przemawiających za posiadaniem strony firmowej i przekonać Cię, że naprawdę warto zainwestować w dobrą stronę internetową. Własna strona internetowa posiada wiele korzyści i możliwości.

1. Dotrzesz do nowych klientów i wypromujesz firmę

Czasy i metody pozyskiwania nowych klientów bardzo szybko się zmieniają, podobnie jak i upodobania samych klientów. Posiadając własną stronę internetową możesz dotrzeć do tysięcy nowych, potencjalnych klientów. Według najnowszych danych GUSu 77,5 % Polaków korzysta z internetu.

Większość osób, poszukująca danej usługi lub produktu, najpierw szuka odpowiedniej firmy w internecie. Zwlekanie ze stworzeniem strony internetowej, wiąże się więc ze stratą potencjalnych klientów, którzy skorzystają z usług/produktów konkurencji, która już jest w Internecie.

2. Szerokie możliwości marketingu internetowego

Pozostając przy temacie dotarcia do nowych klientów warto wspomnieć o możliwościach marketingu internetowego. Posiadając dobrze wykonaną i zoptymalizowaną stronę internetową, mamy do dyspozycji wiele możliwości i narzędzi marketingowych.

Możesz dotrzeć do nowych klientów przez Google Adwords, pozycjonowanie, reklamę w mediach społecznościowych, remarketing itp. Dzięki tym narzędziom możesz dotrzeć z reklamą do wielu osób z całej Polski (świata też, jeżeli działasz lokalnie 😉 ) bez ograniczeń.

Warunkiem wykorzystania tych możliwości jest posiadanie strony internetowej. Bez niej mamy ograniczone możliwości i reklama będzie mniej skuteczna.

3. Strona na Facebooku to nie wszystko

Wspomniałam wcześniej o wykorzystaniu reklamy w mediach społecznościowych. Wiele osób uważa, że jeżeli posiadają stronę firmową na Facebooku, to nie potrzebują już strony internetowej – błąd!

Facebook jest ważny dla firmy, ale nie wystarczający.

  • Klient nie zawsze może znaleźć interesujące go zakładki np. Oferta firmy, menu restauracji itp.
  • Treści na Facebooku znikają dosyć szybko i jest ich bardzo dużo. Ciężko więc znaleźć to co nas interesuje i odnaleźć treść, którą już widzieliśmy.
  • Facebook to aplikacja. Szukając np. Włoskiej restauracji w pobliżu zazwyczaj sięgamy po wyszukiwarkę (np. Chrome). Szukając więc konkretnej firmy łatwiej znajdziemy ją w wyszukiwarce niż na Facebooku.
  • Facebook dzisiaj jest, cieszy się popularnością, ale za tydzień może już go nie być. Jest to mało prawdopodobne, ale różnie bywa. Może się też zdarzyć, że nasze konto zostanie usunięte lub zablokowane. Wszystkie nasze treści, zdjęcie i obserwujący nas klienci przepadną.

Dlatego warto oprócz posiadania strony firmowej na Facebooku, jednak rozważyć posiadanie też strony internetowej 😉 Co nasze to nasze 😉

4. Ułatwia komunikację i umożliwia poznanie zachowań klientów

Posiadając stronę internetową możesz szybciej i łatwiej komunikować się z potencjalnymi klientami. Możesz umieścić na stronie internetowej oprócz danych kontaktowych, formularz, czat (lub podpiąć messengera), stworzyć listę mailingową lub umożliwić szybsze wykonanie telefonu.

Dodatkowo, dzięki odpowiednim narzędziom analitycznym możesz poznać zachowania i upodobania swoich klientów. Pomoże Ci to w tworzeniu odpowiednich kampanii reklamowych oraz poznania potrzeb swoich klientów.

Ułatwi Ci to także usprawnienie swojej strony internetowej. Być może już taką masz ,a el jest już nie aktualna i wymaga zmiany. O tym więcej dowiesz się tutaj

5. Pozwolisz się łatwiej znaleźć

Wspominałam już, że większość osób szukając jakiejś usługi lub produktu, najpierw wyszukuje ją w Internecie poprzez wyszukiwarkę. Tobie pewnie też się wielokrotnie zdarzyło, że szukałeś jakiejś firmy, a znalazłeś taką którą jest po drugiej stronie miasta, pomimo, że bliżej miałeś inną firmę.

Posiadając stronę internetową łatwiej dasz się znaleźć swoim klientom. Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę stacjonarnie czy tylko przez internet.

Warto też założyć konto w Google moja firma, dzięki któremu jeszcze lepiej i łatwiej będzie Cię znaleźć oraz informacje o firmie i wskazówki dojazdu.

6. Spełnia funkcję informacyjną o firmie

Ważną zaletą strony internetowej jest to, że pełni ona funkcję informacyjną. Często jest to lepsze niż tradycyjne ulotki z papieru. Jest to też tańsza opcja reklamy.

Często klienci wchodząc na stronę danej firmy, szukają konkretnych informacji o Twoim produkcie lub usłudze. Chętnie też sprawdzą dokładny opis produktu lub opinie innych klientów. Sprawdzają też informacje o Tobie, Twojej firmie.

Możesz też umieścić na stronie cennik, katalog produktów lub najnowszej promocji, umieszczać informację o godzinach pracy i dniach wolnych.

Jest to spore ułatwienie nie tylko dla Ciebie, ale także klientów, którzy na pewno to docenią.

7. Strona internetowa jest wizytówką firmy i wzbudza zaufanie

Obecnie często się uważa, że strona internetowa to taka wizytówka firmy. Tak jak ładna wizytówka i biuro świadczą dobrze o firmie i wzbudzają zaufanie, tak samo jest z dobrze wykonaną stroną internetową.

Strona internetowa, która jest dobrze i profesjonalnie wykonana, jest przejrzysta i łatwa w obsłudze, będzie świadczyć o profesjonalizmie firmy.

Ponadto, firma która posiada stronę internetową wzbudza zaufanie i przyciąga klientów. Potencjalni klienci traktują taką firmę jako profesjonalną i godną zaufania. Firma, która nie jest w internecie, nie kojarzy się zbyt dobrze. Jest traktowana jako podejrzana i nieprofesjonalna.

Taka opinia występuję szczególnie wśród osób młodych, które więcej i częściej korzystają z internetu i dokonują tam zakupów. Nie wiem jak Ty, ale ja też należę do tej większości, która ma ograniczone zaufanie do firm nie posiadających strony internetowej.

Podobno większość firm w Polsce korzysta z Internetu, ale połowa z nich(szczególnie tych małych) nie posiada własnej strony internetowej. Chyba pora to zmienić 😉

Warto też wspomnieć, że posiadając stronę internetową można w łatwy i szybki sposób, za pomocą odpowiednich narzędzi sprawdzić wiarygodność firmy. Są odpowiednie strony i narzędzia, dzięki którym sprawdzisz wszystkie zmiany na stronie od początku jej istnienia.

Sprawdzisz czy jest to strona która istnieje już jakiś czas czy może została świeżo i byle jak stworzona. Możesz też sprawdzić czy podana lokalizacja jest prawdziwa i czy faktycznie dana firma tam się znajduje.

Dzięki takim narzędziom można uniknąć oszustw i nieuczciwych firm.

Podsumowanie

Na koniec podam Ci kilka przykładów, dotyczących mniejszych firm.

Posiadając mały sklepik spożywczy, możesz informować na swojej stronie internetowej o najnowszych promocjach. Możesz też informować o oferowanej dostawie do domu, cenach i godzinach otwarcia czy wprowadzeniu nowych produktów.

Ponadto, wyobraź sobie, że jesteś np. Na wycieczce w jakiejś mniejszej miejscowości. Chcesz się czegoś napić lub coś zjeść. Nie znasz okolicy. Co robisz? Szukasz w internecie najbliższego sklepu.

Może to dotyczyć nie tylko sklepu, może to być np. Salon fryzjerski czy dentysta.

We wszystkich przypadkach posiadanie strony internetowej ułatwia życie.

Innym przykładem może być też np. Wspomniany fryzjer lub usługi ogrodnicze. Potrzebujesz skorzystać z usługi takiej firmy, nie masz wizytówki (lub zgubiłeś), a numeru nie masz w telefonie.

Co zrobisz w takiej sytuacji? Oczywiście, że wejdziesz na stronę internetową takiej firmy i znajdziesz tam kontakt.

Takich przykładów i argumentów można wymienić jeszcze wiele. Przedstawiłam Ci te najważniejsze i najpowszechniejsze.
Podsumowując to wszystko, wynika, że każda firma mała, duża, stacjonarna, działająca przez internet, powinna koniecznie mieć stronę internetową. Jest to naprawdę bardzo pomocne i przydatne.

Ułatwi to pracę Tobie i pomoże Twoim klientom, którzy poszukują informacji, konkretnej firmy lub kontaktu.

Stronę Internetową prostą, możesz stworzyć sam np. Na darmowym szablonie WordPress’a ( więcej o tym tutaj ) . Jeżeli jednak wolisz bardziej profesjonalną i złożoną stronę lub nie umiesz takiej zrobić, skontaktuj się z nami. Chętnie przygotujemy dla Ciebie odpowiednią stronę, dostosowaną do Twoich potrzeb i biznesu.